T-Cross komt met 1.5 TSI en DSG-automaat

T-Cross komt met 1.5 TSI en DSG-automaat 5

De T-Cross is een doorslaand succes. De compacte SUV, die sinds april in de Nederlandse Volkswagen-showrooms staat, heeft zich binnen enkele maanden genesteld in de top van zijn segment en behoorde in augustus nog tot de top 5 van meest verkochte auto’s van Nederland.

Volkswagen voegt een belangrijke aandrijflijn toe aan het gamma, die voor veel potentiële T-Cross-rijders zeer interessant is vanwege zijn hoge prestaties tegen een laag verbruik. Met de 110kW/150pk sterke 1.5 TSI benzinemotor, standaard gekoppeld aan de 7-traps DSG-transmissie met dubbele koppeling, accelereert de T-Cross in 8,5 seconden van 0-100 km/u en haalt hij een topsnelheid van 200 km/u. Met deze soepele en krachtige motor levert de compacte SUV van Volkswagen een maximumkoppel van 250 Nm tussen 1.500 en 3.500 tpm waarmee hij een aanhanger of caravan van maximaal 1.200 kg mag trekken. De krachtige aandrijflijn heeft een gemiddeld verbruik van 5.2* liter per 100 km. (1 liter op 19,2 km.).


T-Cross komt met 1.5 TSI en DSG-automaat 6

Style

De T-Cross 1.5 TSI DSG wordt standaard geleverd als luxe Style. Het topmodel van de line-up heeft de rijke uitrusting van de T-Cross Life en daarboven onder meer 17-inch ‘Chesterfield’ lichtmetalen velgen, LED-koplampen, Sport-Comfortstoelen, sfeerverlichting in het interieur, automatische airconditioning (Air Care Climatronic), vermoeidheidsherkenning, Park Distance Control voor en achter en zilverkleurige dakrails. Hij is verregaand te personaliseren met een groot aantal opties en styling features.

De prijzen en definitieve specificaties van de T-Cross 1.5 TSI DSG Style worden binnenkort bekend gemaakt.


De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.
* De genoemde verbruikscijfers zijn gebaseerd op de uitkomsten van de op dit moment geldende Europese testmethode. Afhankelijk van meeruitvoeringen, weg-, verkeers- en weersomstandigheden, milieu-invloeden, conditie van de auto en rijstijl kunnen in de praktijk verbruikswaarden voorkomen die hiervan afwijken.